Oh Mother





Idag var en sån där dag jag skulle kunna krypa in under mitt täcke och bara sova bort
hela dagen. Vet inte riktigt varför men det går ju upp och ner ibland bara.
Ibland vore det skönt att bara stänga av hjärnan lite och bara göra det man ska göra
och slippa tänka.

Iallafall så hade vi en låtskivare hos oss på sing/song lektionen idag. Åå vilken härlig
typ han den där Dana Cooper, synd att man ska vara så usel på att formulera sig på
engelska...Intressant att höra om hur branchen fungerar och hur han skriver sina egna
låtar. Han tog också upp det här med att han ibland har kännt sig hindrad att skriva en
låt för att det kanske bara är allt för personligt eller för att man inte vill såra någon.
Något som jag själv kan känna igen mig i väldigt mycket. Hur gärna man vill skriva
den där låten men man vågar inte riktigt.

Nu sitter jag iallafall här med min kalkon o mozarella macka och känner mig aningen
mer munter. Funderar på att börja skriva låtar i blues. Men skippar nog blues tolvan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0