Bye Bye Blackbird











Jag älskar att kolla igenom modet genom tiderna. Det är ju det som speglar dagens
mode. Önskar bara att man hade fått vara med också. Har mängder av dessa bilder
på datorn.

Tänkte gå igenom de lite snabbt, uppifrån och ner!

40-talet
En av mina favoriter! Älskar att det är så enkelt och elegant.
Och dessa små detaljer i mönstren.... åå! Gäller bara att man
har formen för att bära upp en sån där klänning dock. Men jag
tycker att de är väldigt fina!

50-talet
Min absoluta favorit! Åå om jag bara hade levt på 50-talet så.
Formen på klänningarna är helt otroliga och jag omhamnar dessa
klänningar av hela mitt hjärta. HAH! Den prydliga kragen, det breda
skärpet och den enorma kjolen. Sen kan vi ju diskutera den där
sjukligt smala midjan men men. Om jag skulle skapa en egen liten
by skulle alla springa runt i 50-tals klänningar. Män som kvinnor!

60-talet
ÄLSKADE 60-TAL!! Hah nej men 60-talet är inge fel på det heller.
Jag menar se bara på den raka smakrika modellen på klänningarna.
O dessa gulliga skor. Dock skulle jag känna lite lite FÖR "gullig" om jag
körde hela grejen. MÖNSTERNA får man inte glömma! Dom finaste mönsterna
är från 60-talet!

70-talet
Häär börjar de gå snett....nerå men det är klart att allt måste ha sin tid.
Men dom där stövlarna funkar inte för mig. Och inte heller koftan som
är längre är shortsen men sen vet jag att det finnas annat 70-mode som jag vet
är snyggt. Dels gillar jag färgerna! Dessutom gillar jag det klassiska hårbandet.
Platt hår har aldrig varit snyggare än på 70-talet.

80-talet
Vad finns det att säga? NEJ och åter NEJ. Vad hääänder?
Färgstarka kavajer och axelvaddar, våfflathår, NEEEEJ!

90-talet
Under dessa härliga år föddes jag......
Håller fast vid 80-talet till en början sen vadå? Upptäcker
folk att man kan använda jeans på så många olika sätt.
T.ex kan man ha dom nere vid knäna...jag menar kom igen
han står o trampar på halva byxorna.
Var är Coco när man behöver henne??

Nu sitter jag här i soffan med Etta Jones i hörlurarna. Myys.
Varje kväll, ikväll ska bli en tidig kväll men nej.
Klockan är nu halv 4. Bra, jättebra.
Ååå älskar kontrabasen i jazzlåtar.
Bam Bom Bom Du Du Bom Bam










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0