You just get beat


(Första tävlingen DM-guld)

Förra söndagen var jag med Emelie och kollade på Twisters
juluppvisning. Som nog de flesta vet så har jag slutar med
cheerleading. Ett val mellan cheerleading och musik.

Iallafall de kändes konstigt att se alla cheerleaders springa
förbi mig med rosetter inför uppvisningen och där stog jag
17- årig amatör musikeri  tjock vinterjacka som en stor idiot.
Fick nästan ett ryck att springa fram till min gamla tränare
och fråga om vi skulle gå och sätta på oss dräkterna än.

Jag frågade mig själv varför jag gav upp det här?
Svar: Jag skulle satsa 100 % på musiken.
Nu då Molly hur jävla bra har du blivit för de?

Men sen minns jag de sista veckorna innan tävlingen förra
året och inser varför och att jag har gjort rätt.
Jag har aldrig hört hemma i idrotts världen och det kommer
jag aldrig att göra.

Laget var iallafall bättre än någonsin och jag tvivlar inte en
sekund på att dom har chansen att ta guld i år igen!

Puss!





Kommentarer
Postat av: Anna

tänk va, ungefär exakt samma tankesätt som jag använder när jag ser tillbaka på Rytmus. ibland vill jag börja igen. Men då tänker jag tillbaka och säger NEJ. Och av samma anledning. Och även för att satsa fullt ut på musiken. För om du inte är glad kan du inte satsa allt.



Hahahha du älskar traditioner!!! ;)

2011-12-23 @ 16:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0