One Day Mabey You Will Understand









Jag har så länge väntat på att kunna göra det här inlägget. Bara för att kunna försöka
förklara allt. Varför jag slutar med cheerleadingen och varför jag ibland kan ha verkat
helt skitzo när jag pratat om cheerleading. Ni förstår jag har en slags stark hatkärlek
till cheerleading. Jag har hållt på med det här i 2 ½ år och redan de första dagarna i
laget så var det något som fick mig att känna mig som hemma, nästan som en familj.
En trygghet. Alla fanns där och vi var en grupp som alla strävade mot samma mål
och brann för samma sak. Och lyckan att få stå på mattan och köra var så överväld -
igande så det är helt sjukt. Ett lyckorus som sprider sig genom hela kroppen.
Men med tiden så bleknade lyckan och jag såg allt lite klarare. Jag kände mig inte
längre som en individ utan bara som en i mängden. Osäkerheten kravlade sig upp
men jag skakade ständigt bort tankarna. Veckor gick och pressen på oss tjejer i
laget ökade och de handlade inte längre bara om att ha kul. Samtidigt under den
här tiden ökade mitt intresse för musik och jag visste redan innan att cheerleadingen
aldrig skulle ta musikens plats men nu ville jag bara fokusera på musiken.
Men ett lag är ett lag och då går det inte att ta hänsyn till varenda indevid.
I ett lag är man som ett, alla måste brinna för samma sak för att det ska fungera.
Jag började få ångest för varenda träning och gjorde endast som jag var sagd
att göra. Tillslut orkade jag inte och bröt ihop i skolan och fick ringa min tränare
och ställa in träningen. Allt jag ville göra var att ''bli fri'' och bli av men klumpen
i magen. En vecka senare var det dags att köra! Satsa allt! Den sista tävlingen.
Jag gav allt för det kändes inte som det fanns något att förlora. Jag höll ut slutposen
så länge som möjligt, lite lite längre. När jag tog ner min sträckta arm brast jag
tvärt i gråt som alla andra tävlingar men den här gången för att jag visste att det
var sista gången på mattan. Inge mer.
Med ett guld runt halsen satt jag helt och totalt tom hel på bussresan. Bara tom.
Nu en vecka senare känner jag en ENORM lättnad och vet att jag gjort rätt val
även om det kommer knyta sig i magen nästa gång jag ser Twisters Cheer Elite
på mattan för att jag inte längre är en del av det hela. Men jag har gjort rätt.

Jag vill bara avsluta med att säga att trots allt så har träningen varit otroligt viktig
för mig ofta och jag kommer sakna allt!
Men nu lämnar jag Senior B, iallafall för denna gång.


Kommentarer
Postat av: saga

gud vilket fint inlägg, ja blir helt känslosam här borta haha. men gud va skönt att du känner att du valt rätt! själv e ja jätte glad att du ska fokusera på musiken för de e alltid lika kul o höra dej spela en ny låt! du e så unik o lägger all känsla i dina låtar, så man rycks me o världen utanför finns inte för när du sjunger o spelar förtrollar du oss alla me din underbara röst o dina fina låtar=) the one and only mollymus!!!! love yoU!

2011-06-14 @ 02:54:59
Postat av: AvundsjukaANNA

Håller med ovanstående ;)



Och Molly, även om du skulle fortsatt hade jag funnits där för dig! Du är grym på cheer men du är fantastisk på musik. Älskar din musik och det faktum att vi håller på med olika musik. annars hade det kunnat bli liiiite jobbigt ;)!!

2011-06-14 @ 18:32:53
URL: http://prinsessananna.blogg.se/
Postat av: isabell

Du är så stark som har kämpat och hållit ut, ända in i det sista. Trots ångest. Jag vet inte om jag hade klarat av samma sak. Du ska vara SJUKT STOLT över dig själv! och grattis till det rätta beslutet (eftersom det rätta är vad som känns mest rätt)!! Puss på dig!

2011-06-14 @ 18:49:39
URL: http://belldiva.blogg.se/
Postat av: Kusin Caroline

Men söta du, du måste vara rädd om dig och aldrig tvinga dig till saker som inte känns rätt. Skönt att du fattat ett beslut och att det känns rätt för dig- det är det enda som betyder nåt. Stor kram från kusin vitamin <3

2011-06-14 @ 23:02:49
Postat av: Molly

Tack så mycket!! Ni är så fina :)

Glad att ni stog ut med dramaqueen inlägget ;)

2011-06-15 @ 14:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0