Change My Mind

Framtiden. Vad vet vi om den egentligen? Ingenting.
Verkligen nada. Ibland känns det otroligt jobbigt att aldrig vara
säker på hur saker kommer att bli. Men de vore ändå rätt
tråkigt och trist om vi visste allt redan. Få ett schema i handen
för livet framåt. Men det är bara det här med när folk i ens
omgivning förendras som det slår mig, Hur blev det såhär?
Som när gymnasiet satte igång. Då kändes det som allting bara
bröt ut på samma gång. Otroligt många förändrades något
enormt. Helt oväntat, bara sådär. Men nu i efterhand så tror jag
att den här förändringen var något som legat och gnagt på ytan
under en längre tid. Jag tycker det fortfarande är lika jobbigt
att möta någon som man inte träffat under en längre tid och
upptäcka att det inte är samma person som man kommer ihåg.
Och jag känner fortfarande samma lättnad när samma sak händer
men jag upptäcker att ingenting har förändrats, att allt är som de ska
vara. Fast ibland är förändringar också något av det bästa.
Det finns både bra och dåliga, det enda jag vet är att de behövs.

Kommentarer
Postat av: saga

alla människor förändras på ett eller annat sätt nån gång under livet o de kan va som du säger både bra o dåligt. ja e glad att du aldrig förändras till de dåliga o blir en dryg bitch eller nått, utan dej vore ja nada!

2011-06-28 @ 02:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0