Got 'Til It's Gone

Nu är jag hemma gott folk från denna lilla fina
resa till Prag. Skrev dagbok där och hade tänkt att jag
skulle kunna lägga upp den här!











Åhh mitt lilla prag. Så skön stämning här, skulle kunna tänka mig stanna bo här i ett år
eller två. Det här var vad jag behövde, komma iväg från allt och inget, lite perspektiv i
vardagen. Sitta och mysa på Starbucks med familjen, kasta mig vårdslöst över den
enorma hotellsängen, sjunka ner i välgjorda trästolar och låtas mig övergödas med
hotellfrukost. Hela Prag är som ett stort gamla stan plus lite hacsh butiker här och var.
Språket är bland det fulaste jag hört och kläderna ska vi inte ens tala om. Räcker
kanske om jag säger år 2003. Skönt att få täffa Stig också, favorit bror.
Måste gå, rum 211 väntar! Puss









Knatar runt på ojämna dekorativa gatustenar, leker rysk prostituerad kvinna och håller
till vid musikcaféen och jazzklubbar. Living the life :) Hamnade nästan i extas när vi
satt i Miles Davis och denne en snubbe drog igång med det grymmaste trumsolot.
Klubben var gömd i en liten gränd. Öppnade en dörr och gick ner för en trappa, öppnade
ytterligare en och översvämmades av jazzens glada melodier.
Åh ta mig aldrig härifrån!








Hemma, hemma i min lilla villa igen. Hade gärna stannat kvar. Fast jag saknar ändå
mina vänner. Fast kommer tillbaka till hämsk musikteori lektion och franska prov...
Sista dagen blev mycket museumvistelse som inte var så kul men också en del
shopping. ;) Säger iallafall hejdå till Prag för den här gången men jag kommer tillbaka.
Gonatt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0